בעולם שבו מגיעים מוצרים חדשים לשוק בקצב מסחרר, ודוחקים את רגלי קודמיהם שיצאו לשוק אך לפני חודשים או שנים מספר, התחרות אינטנסיבית, קשה ומורכבת. אמצעי העזר העומדים לטובת בעלי העסק המוכרים את המוצרים רבים ומגוונים, ואחד מהם הינו צילום מוצרים שיווקי. כאשר ברצוננו להריץ מוצר חדש מסוים, עלינו לערוך קמפיין שיווקי שיעורר גלים ויעלה את המוצר לסף המודעות הקולקטיבית של קהל היעד. קמפיין שיווקי שכזה יכול להיערך במגוון דרכים ושיטות, כיד הדמיון הטובה של בעל העסק ובעלי המקצוע בהם הוא נועץ.
כיצד יוצרים קמפיין שיווקי למוצר?
בשלב ראשון יש להתמקד במוצר עצמו, ולהדגיש את יתרונותיו על פני מוצרים אחרים הדומים לו הקיימים בשוק, הכי חשוב, כדי שלא לבלבל את הלקוחות, מומלץ להתמקד ביתרון אחד בולט במיוחד של המוצר ועם זה לרוץ. המסר אותו בוחרים להעביר לקהל היעד חייב להיות קצר, ממוקד, קולע וברור, כמו גם להיות קליט ולעיתים הומוריסטי, תלוי בטיב המוצר. צילום מוצרים מקצועי ואיכותי, בשילוב מסר קצר וקולע עושה פלאים. שיעור המודעות למוצר עולה בקרב הציבור, כמו גם שיעור המכירות. לעיתים קמפיין משלב הגרלה, חידון או שעשועון אחר, וגם זו דרך ללכוד את תשומת לבו של הלקוח הפוטנציאלי באמצעות ויזואליות פירסומית מושכת.
צילום מוצרים לקמפיין שיווקי
גם צילום מוצרים בהקשר של קמפיין שיווקי מתבצע על פי אותם קודים מקצועיים, הנוגעים לשימת דגש על תאורה ורקע מחמיאים ואופטימליים, התמקדות בתכונה בולטת של המוצר והדגשתה בצילום, כמו גם העברת מסר סמוי של יוקרה, ייחודיות או כל מסר אחר, שימוש בציוד מתקדם והכרתו על בוריו ועוד. צילום מוצרים כולל גם תמונות על גבי אריזות או כל מוצר נלווה אחר למוצר המשווק.